•     Environmental Communication BIY6035-3001 29.08.2022-16.12.2022  5 cr  (BIYNS20) +-
    Learning objectives
    The student understands environmental reporting and web communication as a means to improve and strengthen a positive corporate image and influence stakeholder attitudes. The student can create environmental news articles and convincing online texts and use negotiating skills to influence. The student is able to critically evaluate environmental information and environmental media texts.
    Contents
    Environmental Reports, Publication of Journal Articles and Course Publication.

    Teaching methods and instruction

    Tavoitteet Opiskelija ymmärtää ympäristöraportoinnin ja verkkoviestinnän keinoksi parantaa ja vahvistaa myönteistä yrityskuvaa sekä vaikuttaa sidosryhmien asenteisiin. Hän osaa laatia ympäristöaiheisia lehtiartikkeleita ja vakuuttavia verkkotekstejä. Hän osaa arvioida kriittisesti ympäristötietoutta ja ympäristöaiheisia mediatekstejä. Opiskelija ymmärtää digitaalisen viestintäkulttuurin merkityksen sosiaalisille kontakteille sekä yhteisöjen ja yritysten ulkoiselle ja sisäiselle viestinnälle. Opiskelija ymmärtää visuaalisen aineksen, typografian ja tekstilajien merkityksen vaikuttamisessa ja julkaisutoiminnan merkittäväksi vaikutuskeinoksi ja tiedotusväyläksi. Luennot, harjoitustehtävät, esitykset ja pienlehden laatiminen parityönä. (not translated)

    Responsible person

    Juha Suomalainen

    Learning material and recommended literature

    Huovila, T. 2010. Visuaalista viestisi. Helsinki: Infor. Kauppinen, A., Nummi, J. & Savola, T. 2013 tai uud. Tekniikan viestintä. Kirjoittamisen ja puhumisen käsikirja. Helsinki: Edita. (not translated)

    Mode of delivery

    Contact teaching

    Campus

    Wärtsilä Campus Karjalankatu 3

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    29.08.2022 - 16.12.2022

    Students workload

    Lähiopiskelu 60 t, harjoitustehtävät 10 t, itsenäinen työskentely 15 t, kirjallisuuteen ja oppimateriaaliin perehtyminen 10 t. (not translated)

    Enrollment

    01.04.2022 - 30.04.2022

    Groups
    • BIYNS20
    Alternative learning methods

    Ahotointi tai hyväksiluku. (not translated)

    Assessment criteria

    Aktiivisuus 30 %, harjoitustehtävät 30 % ja pienlehden lehtijuttu ja taitto 40 %. (not translated)

    Teachers

    Juha Suomalainen

    Seats

    10 - 50

    Further information for students

    Tehtävänannoissa ja tehtävien palauttamisessa sekä lisäaineiston jakamisessa käytetään Moodlerooms-oppimisympäristöä ja -työtilaa. (not translated)

    Degree Programmes

    Degree Programme in Energy and Environmental Engineering

    Evaluation scale

    H-5

    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1

    Opiskelijan osaaminen on tyydyttävällä tasolla. Hän osallistuu kontaktiopetukseen ja tuntiharjoituksiin satunnaisesti tai passiivisesti, ja poissaolojen määrä on huomattava ilman perusteita tai selvää syytä. Opiskelija osaa kirjoittaa lehtijuttuja ja pitää esityksiä ja taittaa lehteä. Opiskelija noudattaa huolimattomasti aikatauluja ja toimii tehtävien laatimisessa eniemmäkseen passiivisesti. Läsnäoloprosentti on vähintään 30 %. (not translated)

    Assessment criteria - grade 3

    Opiskelijan osaaminen hyvällä tasolla. Opiskelija toimii harjoitustehtävien laatimisessa sekä yksin että ryhmänsä jäsenenä tasapuolisesti ja itsenäisesti. Opiskelija tuottaa hyvälaatuisia tekstejä ja esityksiä ja osaa taittaa lehteä. Hän osallistuu säännöllisesti kontaktiopetukseen, noudattaa aikatauluja ja tekee annetut tunti- ja harjoitustehtävät. Läsnäoloprosentti oppitunneilla on mielellään 60 % tai enemmän. (not translated)

    Assessment criteria - grade 5

    Opiskelijan osaaminen on erinomaisella tasolla. Opiskelija toimii harjoitustehtävien laatimisessa sekä yksin että ryhmänsä jäsenenä tasapuolisesti, vastuuntuntoisesti ja itsenäisesti. Opiskelija tuottaa laadukkaita tekstejä ja esityksiä sekä osaa taittaa lehteä. Hän osallistuu kontaktiopetukseen aktiivisesti ja yritteliäästi, noudattaa aikatauluja ja tekee annetut tunti- ja harjoitustehtävät huolellisesti ja ajallaan. Läsnäoloprosentti oppitunneilla on mielellään 80 % tai enemmän. (not translated)