•     Marketing of Services and Sales Work BIM6034-3004 09.02.2023-21.04.2023  6 cr  (MMNS21) +-
    Learning objectives
    The main goal of the course is that you know the sales, marketing and customer service skills necessary in working life. In addition:

    - You understand the importance of customer-oriented marketing and quality sales work in business
    - You know the competitive means of marketing and know how to use them in the planning and implementation of marketing services
    - You know the special features of the service market and the needs of customers
    - You know how to create, maintain and develop customer relationships
    - You understand the importance of service quality to customer satisfaction
    - You know how to trade and sell services in a customer-oriented and profitable way, understanding the importance of social and interaction skills in the customer encounter
    - You know how to steer the sales conversation to the best solution for the customer and the organization you represent
    - You understand the importance of internal and external communication in business in different channels and know how to plan and implement internal and external communication
    Contents
    Basics of sales and marketing, forest marketing operating environment, practical buying and selling work in the wood trade and sales of forest services, management of forest customers and training in the interpersonal skills required in sales work. In addition:

    - The market environment and the service needs and purchasing behavior of service customers
    - Marketing competition in the marketing of products and services
    - Special features and quality of the service product
    - Forms of marketing communication
    - Customer relationship management
    - Sales and customer service

    Teaching methods and instruction

    Kurssilla opetellaan työelämässä välttämättömiä myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun taitoja. Keskeistä sisältöä myyntityön ja markkinoinnin perusteet, metsäinen markkinoinnin toimintaympäristö, puukaupan ja metsäpalvelumyynnin käytännön osto- ja myyntityö, metsäisten asiakkuuksien hallinta sekä myyntityössä tarvittavien ihmissuhdetaitojen harjoittelu. Kurssin luennot lähiopetuksena, myyntisimulaatiot lähiopetuksena, tentti verkkotenttinä. (not translated)

    Responsible person

    Daniel Bågeberg

    Learning material and recommended literature

    Ilmoitetaan opintojakson alkaessa kurssin Moodle-työtilassa. (not translated)

    Mode of delivery

    Contact teaching

    Working life connections

    Kurssilla opetellaan välttämättömiä työelämässä tarvittavia myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun taitoja. (not translated)

    Campus

    Wärtsilä Campus Karjalankatu 3

    Exam dates and re-exam possibilities

    Ilmoitetaan opintojaksolla. Tenttiajankohdat tulevat lukujärjestyksiin. (not translated)

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    09.02.2023 - 21.04.2023

    Students workload

    6 op = 162 h työtä. - Luennot 24 h - Vierailijat 6 h (3 x 2 h kertaa) - Myyntisimulaatiot 12 h (3 x 4 h kertaa) - Tentti 2 h (uusintatentti 2 h) - Itsenäinen opiskelu ja oppimispäiväkirjan tekeminen noin 118 h (not translated)

    Enrollment

    01.10.2022 - 31.10.2022

    Groups
    • MMNS21
    Alternative learning methods

    Kurssilla ei ole vaihtoehtoisia suoritustapoja. (not translated)

    Assessment criteria

    Kurssi arvostellaan asteikolla 1 - 5. Tentin painoarvo kurssin arvosanasta 2/3 Oppimispäiväkirjan painoarvo kurssin arvosanasta 1/3 (not translated)

    Teachers

    Daniel Bågeberg, Jyry Eronen, Ollipekka Hakonen

    Seats

    10 - 70

    Degree Programmes

    Degree Programme in Forestry

    Evaluation scale

    H-5