•     Forestry English for Working Life BIM6010-3005 01.01.2023-12.03.2023  3 cr  (BIMNS20) +-
    Learning objectives
    You are able to communicate orally and in writing in working life situations, for example in negotiations and meetings. You manage documents related to job applications. You deepen your knowledge of professional forestry English and are able to explain forest management practices in Finland and environmentally friendly forest management principles both orally and in writing. You are able to use forest related literature to increase your professional knowledge.
    Contents
    Job application and CV, job interview, working environment of forestry, negotiation skills, meeting practices.
    Material packages: Forestry in Finland and Managing the Forest Environment in Finland.

    Teaching methods and instruction

    Tuition is given according to schedule at Wärtsilä campus. Written assignments individually. Speaking practices in pairs or in smaller groups

    Responsible person

    Liisa Sandvall

    Learning material and recommended literature

    Material compiled by the teacher in Moodle learning space.

    Mode of delivery

    Contact teaching

    Campus

    Wärtsilä Campus Karjalankatu 3

    Teaching language

    Finnish

    Timing

    01.01.2023 - 12.03.2023

    Students workload

    1 credit = 27 hours of student's work. 3 cr = 81 hours of student work.

    Enrollment

    01.04.2022 - 30.04.2022

    Groups
    • BIMNS20
    Assessment criteria

    Assessment scale 1-5 ( 1= fair, 3= good, 5 = excellent)

    Teachers

    Liisa Sandvall

    Seats

    10 - 70

    Degree Programmes

    Degree Programme in Forestry

    Evaluation scale

    H-5

    Assessment criteria
    Assessment criteria - grade 1

    Kirjallinen viestintä 1: Kehittyvä viestijä  - Aihetta on käsitelty tehtävänannon mukaisesti, mutta melko suppeasti ja yksipuolisesti.  - Teksti etenee ajoittain epäloogisesti ja lauseet ovat irrallisia.    - Lukijan ja tilanteen huomioon ottaminen on vähäistä (tyyli ja ilmaisut).   - Viesti välittyy, vaikka kielelliset ilmaisut ovat yksinkertaisia ja virheitä esiintyy   - Tekstin viimeistely on tehty tyydyttävästi (oikoluku, asettelut, otsikointi, lähdeviitteet tarvittaessa).   - Osaa hyödyntää apuvälineitä kirjoittamisen tukena hyvin (sanakirjat, oikoluku).    Suullinen viestintä 1: Kehittyvä viestijä   - osaa viestiä useimmissa tavanomaisissa myös työelämään liittyvissä tilanteissa ja hallitsee näissä tarvittavan alan perussanaston.   - pitää valmistellun ymmärrettävän esityksen itseä kiinnostavasta ammatillisesta aiheesta, vaikka puhe voi olla osittain jäsentelemätöntä ja epäloogista. Hän voi käyttää puheen tukena itse valmistelemiaan materiaaleja.   - pystyy osallistumaan merkityksellisesti keskusteluun, vaikka voi tarvita keskustelukumppaniensa tukea.    - kykenee jossain määrin mukauttamaan ilmaisuaan puhetilanteeseen sopivaksi/ pystyy huomioimaan puhetilanteen vaatimukset.    - ääntää ymmärrettävästi, vaikka puheessa voi esiintyä haparointia, eikä puhe ole kaikilta osin täysin sujuvaa.   - käyttää kielen perusrakenteita (yksikön ja monikon erot, verbien aikamuodot, pronominit s/he/they), jotka kuitenkin voivat olla puutteellisia ja häiritä viestin perille menoa.  (not translated)

    Assessment criteria - grade 3

      Kirjallinen viestintä   3: Hyvä viestijä  Aiheen käsittely vastaa tehtävänantoa.    Teksti etenee kohtalaisen loogisesti, mutta sidosteisuudessa (kappalejako, koheesio) on pieniä puutteita.   Pieniä tyylivirheitä voi esiintyä. Teksti on pääosin lukijaystävällistä, mutta aina oletetun lukijan osaamistasoa ei ole otettu huomioon (esim. termien määrittely) Kieli on melko sujuvaa, selkeää ja melko virheetöntä. Vaativimmissa rakenteissa ja ilmauksissa voi esiintyä virheitä.   Lauserakenteet ja ammattisanasto riittävät viestin välittämiseen melko hyvin.  Teksti on viimeistelty hyvin (oikoluku, asettelut, otsikointi, lähdeviitteet tarvittaessa).   Osaa hyödyntää apuvälineitä kirjoittamisen tukena erinomaisesti (sanakirjat, oikoluku).    3: Hyvä suullinen viestijä - osaa viestiä tavanomaisissa työelämään liittyvissä tilanteissa hyvin ja hallitsee näissä tarvittavan alan sanaston.   - pitää valmistellun sujuvan ja jäsennellyn esityksen itseään kiinnostavasta ammatillisesta aiheesta. Hän saattaa tarvita puheen muistitukena itse valmistelemiaan materiaaleja.   - pystyy osallistumaan merkityksellisesti keskusteluun ja perustelemaan oman kantansa.   - kykenee mukauttamaan ilmaisuaan puhetilanteeseen sopivaksi ja pystyy huomioimaan puhetilanteen vaatimukset.    - ääntää sujuvasti ja hänen puhenopeutensa on normaalia. Puheen painotus ja intonaatio tukevat ymmärtämistä.   - käyttää kielen perusrakenteita vaihtelevasti.   (not translated)

    Assessment criteria - grade 5

    Kirjallinen viestintä Opiskelija pystyy viestimään kirjallisesti erilaisissa ammatillisissa tilanteissa      5: Erinomainen viestijä     - Aiheen käsittely on monipuolista ja taitavaa ja vastaa täysin tehtävänantoa. Teksti on rakenteellisesti hyvin selkeää, loogista, sidosteista ja monipuolista.     - Opiskelija osaa välittää viestin luontevasti asiaankuuluvalla tyylillä ja ottaa kohderyhmän huomioon. - Opiskelija osaa hyödyntää kirjallisia lähteitä tilanteen ja tehtävän vaatimalla tavalla oman tekstin tuottamisen tukena.   - Opiskelijan oma kirjallinen tuotos on sujuvaa ja hän käyttää apuvälineitä harkitusti.   - Kieli on erittäin sujuvaa ja monipuolista. Lauserakenteet ovat vaihtelevia ja ammattisanaston hallinta on erinomaista. Satunnaisia virheitä voi esiintyä vaativimmissa rakenteissa ja ilmaisuissa, mutta ne eivät johda väärinymmärryksiin.    - Teksti on viimeistelty erinomaisesti (oikoluku, asettelut, otsikointi, lähdeviitteet tarvittaessa).    - Kirjoittaja pystyy vakuuttamaan lukijan asiantuntemuksestaan.    5: Erinomainen suullinen viestijä - osaa viestiä työelämään liittyvissä myös hieman vaativammissa tilanteissa sujuvasti ja hallitsee myös viestinnässä tarvittavan alan erityissanaston.   - osaa pitää valmistellun sujuvan ja jäsennellyn esityksen ammatillisesta aiheesta. Mahdollisen tukimateriaalin käyttö ei vie huomiota pois itse esityksestä.   - pystyy osallistumaan merkityksellisesti keskusteluun ja johtamaan puhetta sekä perustelemaan oman kantansa.   - kykenee sujuvasti mukauttamaan ilmaisuaan puhetilanteeseen sopivaksi ja huomioi puhetilanteen vaatimukset luontevasti.    - ääntää sujuvasti ja hänen puhenopeutensa on normaalia. Puheen painotus ja intonaatio tukevat ymmärtämistä.   - käyttää kieltä monipuolisesti ja vivahteikkaasti.   (not translated)