1) Neljä kontaktipäivää
2) Tavoitteet:
- Opiskelija ymmärtää lähiesimiehen työn moninaisuuden ja haasteet
- Opiskelija sisäistää näyttöön perustuvan johtamisen merkityksen kaikessa sosiaali- ja
terveysalan johtamisessa
- Opiskelija ymmärtää digitaali-, etä- ja verkostojohtamisenmerkityksen lähijohtamisessa
- Opiskelija ymmärtää lähijohtamisen muutokset ja sen jatkuvan kehittämisen ja oman
johtamisen kehittymisen merkityksetterveysalan johtamisessa
3) Sisältö:
Lähiesimiehen vastuut ja velvollisuudet
Lähiesimiehen sisäinen motivaatio ja sisäinen yrittäjyys
Päivittäisjohtaminen
Strateginen johtaminen lähiesimiehen toiminnassa
Näyttöön perustuva johtaminen
Työyhteisödynamiikka ja dialogisuus
Työhyvinvoinnin johtaminen - Eettisyys
Luottamus lähijohtamisessa
Digitaalisuus ja johtaminen
Etäjohtaminen
Verkostojohtaminen ja verkostoituminen
Tiedolla johtaminen
Kliinisen hoitotyön johtaminen
Henkilöstön osallistaminen toiminnan kehittämiseen (not translated)